torsdag 4. oktober 2012

Det var en gang....

 ....et rødt-rødt kjøkken. Det levde det gode liv sammen med sitt sorte gulv, hvitevarer i børstet stål og store kjøkkenøy. Det var et riktig maskulint og stramt kjøkken syntes det selv- selv om det var rødt som kjærligheten. En vakker dag ble huset solgt, det gikk bra en liten stund, men så forstod kjøkkenet at kvinnen i huset så med stramme blikk på de vakre,blanke og skinnende røde kjøkkenfrontene. Fremtiden var med et blitt usikker, først forsvant den store kjøkkenøya med skinnende røde sider. Siden ble front for front byttet ut med hvite fronter. Slik fikk de fleste skrog og skuffer leve videre- mens de fleste røde frontene ble sendt videre til en fargerik dame som nok vil gjøre dem meget lykkelig i sitt atelier- når det en vakker dag er ferdig. Hvitevarene i børstet stål ble spredt for alle vinder og kommer aldri igjen. Det røde kjøkkenet har blitt et hvitt kjøkken og kvinnen i huset har tømt sparegrisen- og lever godt med det også;) Som dere skjønner så er kjøkkenet så og si ferdig, litt gulvlister, maling og sånn gjenstår fortsatt- men nå har jeg både stekeovn,kontakter og lamper på plass. Da gjelder det bare å fylle på sparegrisen igjen- for jeg vet om et kjøleskap som hadde passet innmari godt på kjøkkenet...vet i alle fall hva jeg skal ønske meg til jul...

38 kommentarer:

  1. OJ!! Så lekkert!"
    Likte best den siste varianten;)

    SvarSlett
  2. Ahhhh, gurimalla!!!! SÅ fint!!!! En DRØM av et kjøkken, og AKKURAT slik ville jeg hatt det dersom jeg skulle bygd mitt på nytt!!!

    SvarSlett
  3. Oi!! Det ble utrolig flott!!
    Gratulerer med nytt kjøkken:)

    Bente

    SvarSlett
  4. Rett og slett utrolig fint!! Her tenker jeg dere trives godt, iforhold til på det røde kjøkkenet :)

    SvarSlett
  5. Oj det var ekstrem forvandling! Til det bedre :) Det nye kjøkkenet var kjempefint!!

    SvarSlett
  6. For en forandring! Nydelig. Så fine fliser på gulvet!
    :)

    SvarSlett
  7. Snakker om forvandling!
    Det var på en måte lekkert og strøkent før, men nå ble det lekkert og varmt og koselig og hjemlig og stilig og sikkert kjempefunksjonelt.
    Gratulerer med nytt kjøkken!

    SvarSlett
  8. Det var litt av en forandring! Nydelig kjøkken!

    SvarSlett
  9. Det har altså blitt SÅ FINT !!!
    Ord strekker ikke til!
    Så flinke dere har vært.
    For en jobb - for et resultat!
    WOW!!!

    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  10. Veldig, veldig fint kjøkken :O)
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  11. ÅÅÅ! Her snakka vi drømmekjøken! Eg digger ALT; fargane, tapeten, flisene, stolane, bordet, kaffimaskina...nyyydeleg heilheit!:) Du er FLINK!
    Fin kveld til deg!
    Klem:)

    SvarSlett
  12. Å herligheeeeet så fint!! FOR en forvandling!!
    Elsker bildene dine, de er megagode! :)

    SvarSlett
  13. Og FOR et kjøkken den kvinnen hadde stelt i stand til huset!!
    Tenker huset brisker seg med sitt nye fantastiske og vakre kjøkken! ;-)
    Tenker huset ikke engang savner de røde blanke frontene... Når erstatningen ble SÅ BRA!!!!!!
    ELSKER golvet - det er noe å drømme om det...

    Sukk :)

    SvarSlett
  14. Fantastisk flott kjøkken, og FOR ein forandring! Er ikkje det minste i tvil om kva eg likar best;-) Nydelege fargar! Ser ut som ein god stad å vere!

    Klem

    SvarSlett
  15. Så gøy å se den STORE forandringen! Elsker det nye kjøkkenet ditt:)

    SvarSlett
  16. Jeg fikk litt vondt av det røde kjøkkenet jeg, det var jo en tåredryppende fortelling....;-) Kanskje du skulle begynne å skrive historier? Jeg ble iallefall revet med. Klem fra fort hjort ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kanskje det- det lever i alle fall videre- om enn i nye former og på forskjellige steder-det var i alle fall ikke fort hjort å få nytt kjøkken;) Klem herfra

      Slett
    2. Hehe ;-) Har du fått bakt brød i den nye ovnen da?

      Slett
  17. rett og slett et nydelig kjøkken du har nå!!

    SvarSlett
  18. Oi, så lekkert!! SÅ anderledes og fantastisk fint!

    SvarSlett
  19. Så nydelig kjøkkenet ditt er! Virkelig koselig og gjennomført:O)

    SvarSlett
  20. Oi, det var veldig inspirerende å se - kjempeforvandling! Jeg elsker før/etter-bilder. :-D Dette gjorde meg ganske sikker på at vi ikke skal gå for fargerike fronter på kjøkkenet i alle fall, selv om vi har vurdert det! Og selv om metrofliser er i vinden så er det virkelig innmari fint! :) Kunne flyttet rett inn på kjøkkenet deres, jeg. :D

    SvarSlett
  21. Hei! Så nydelig blogg du har! Leser den fast :)
    Skålhåndtakene på kjøkkenet, - hvor har du kjøpt dem?
    Jeg har kjøpt lignende skålhåndtak på et antikkmarked i Thailand, og vil bruke dem når vi skal pusse opp vårt kjøkken. Men - jeg er redd de er for smale til å passe til innredningen.
    Dine ser bredere ut. Derfor lurer jeg på hvor du har fått tak i dem?

    Vennlig hilsen Ane
    anelindvig@hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ane. Beslagene kjøpte jeg her http://godslageret.no/index.php
      ser de er utsolgt for dem nå- men de har andre som ligner. Ser noen setter to beslag på hver skuff -som her:
      http://mittogmine.blogspot.no/2012/01/liten-kjkkeny-pa-plass-men-jeg-trenger.html
      kanskje du kan bruke de du har da?

      Slett
  22. ååå eg berre elskar kjøkkenet ditt! me likar liksom mange av dei same tinga, men gjer det på så forskjellig måte, og det likar eg! det er akkurat som å sjå seg sjølv. Ralfefarfars paradis er litt "Linn goes colourful", hihi ;)

    masse god helg til deg!

    SvarSlett
  23. Nydelig kjøkken i en ekte Ralfefarfar stil:)))
    Er det orginale Thonetstoler?? Kjempeflott mix med nytt og gammelt og herlige farger:) Du er sååå flink!! Det har vært alt for liten tid til bloggen i den siste tiden..savner tiden tilbake da vi hadde mer kontakt. Derfor skulle jeg så mer enn gjerne visst at du kom til Ølen, for det hadde vært så utrolig kjekt å få hilse på deg:)Men håper det kan la seg gjøre en annen gang:) Ønsker deg en fin helg!!
    Stor klem
    Anita

    SvarSlett
  24. Dette kjøkkenet var jo helt fantastisk koselig med masse særpreg. Skulle gjerne drukket kaffen min der! :)

    SvarSlett
  25. Fy søren så stilig kjøkken! Gjennomført og originalt! Liker at du ikke har en stil som alle andre, men en helt særegen en.
    KJøleskapet kommer nok en gang, men vet hvordan det er ;)
    Innredningen vår på Badet er fra Kvik og heter Mano.
    Vaskene er ikke derfra.
    Ville hatt vaskene nedi benkeplaten og ikke oppå. skulle jeg valgt idag, men sånn er det.
    Vi forandrer oss, og smaken forandrer seg også.

    SvarSlett
  26. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  27. Veldig, veldig, veldig fint :)

    SvarSlett
  28. Hvem skulle trodd at hvitt kunne være varmere enn rødt! Koselig resultat, det var verdt investeringen !

    SvarSlett
  29. Utrolig stilig og fint!! Kjempefint rett og slett!! Likte stolene dine, så fint å blande forskjellige. Bordet var også helt topp!!
    Du har et kjøkken med sjarm og persolig preg:-))
    Fin ny uke til deg!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  30. Så nydeleg kjøkkenet dykkar har blitt! Ååå, eg likar det!! :)

    SvarSlett
  31. Kom over bloggen din og koser meg så fælt med nye og gamle innlegg. Har sammen med min samboer nettopp flyttet fra Oslo og kjøpt oss enebolig. Stort oppussingsobjekt og mye som må gjøres. Finner masse inspirasjon hos deg =) Et spm ang gulvet på kjøkkenet. Er det fliser eller belegg og hvor fant du de/det? =)
    Håper på svar!
    Mvh inspirert huseier ;-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord- setter stor pris på det. Skal prøve å svare på eventuelle spørsmål i kommentarskjemaet.